Nyheder marts 2021

15. marts 2021 20:12 , af Karsten Bundgaard

Ifølge vedtægterne skal vi indkalde til generalforsamling i 2. halvdel af marts måned, og senest 7 dage før datoen for afholdelsen. På grund af Coronarestriktionerne er det ikke mulig at afholde generalforsamlingen til rette tid. GF er udsat indtil videre, der vil blive indkaldt så snart regeringen letter på restriktionerne for benyttelse af klubhuse og foreningsfaciliteter.

På vej ind i klubbens 105. sæson sker der, og har sket mange gode og glædelige ting. I disse dage afslutter vi ombygningen af baderummene, så er der endelige etableret separate omklædning/bad for mænd og kvinder.

Sponsorudvalgets målrettede arbejde for at søge midler til klubben har båret frugt på flere områder. Vi har fået støtte til ombygningen fra Johannes Fog’ Fond, vi har fået tilskud til dækning af de nye kajakstativer på pladsen foran klubhuset fra folkeoplysningsudvalget og vi har fået støtte til vores projekt +60 fra VELUX FONDEN. Projektet skal få klubbens pensionister og andre medlemmer i målgruppen til at ro meget mere, helst så det batter rigeligt i kilometerregnskabet, og vi skal hygge os i vores pragtfulde klubhus.

Mandag den 15. marts hentede vi nye kajakker til klubben fra Dansprint. Der er indkøbt nogle private kajakker og så blev kajakkerne til +60 projektet leveret. 1 stk. “Nelo Viper 60” og 1 stk. “Nelo Viper 51”. Ricco og Peters kajakker kom ikke med på billedet. Forrest ligger klubbens Viper 51, derefter Claus' Viper 46, så klubbens Viper 60 og sidst ligger Bettys Viper 51.

Claus' Viper 46 Klubbens Viper 51 og 60 Bettys nyudpakkede Viper 51 Fodstøtten justeres før første tur

Claus' kajak blev vendt og drejet og fundet lækker og let. Jeg er sikker på at Betty’s nye kajak bliver en trendsetter. Det er længe siden vi har set andet end forholdsvis ensfarvede både. Betty’s nye båd bliver et flot og smart indslag på vandet. Den er allerede taget i brug, vi ser frem til at se mere til den når handicaproningen starter onsdag den 5. maj.