DKK Sæsonstart

28. april 2022 07:02 , af Karsten Bundgaard

Handicap sæsonen starter onsdag d. 4 maj kl 18.30 og fortsætter hver onsdag til langt ud på efteråret. ALLE kan være med, nye, gamle, tykke og tynde så jeg vil opfordre til at komme, det er sjovt og kan blive ugens højdepunkt (forventer selvfølgelig at se båd nr 1, Morten Christensen.)

Søren Levinsen har arbejdet over vinteren på at finjustere systemet, og har skelet lidt til Hellerup systemet, hvor de har gruppestarter, så det har vi tænkt os at prøve af i år. Det skulle gerne gøre det nemmere for starteren, men også sjovere da man så (måske) starter flere sammen .

Vi vil i år lægge lidt kræfter i at få klubaftenerne, onsdag kl 19.30, med gang i grillen op på et højere niveau igen. Man må meget gerne melde sig til at arrangere tilbehør, der er hængt en seddel til dette i klubben. Anne Holten har skrevet sig på listen til den første klubaften, så tilbehøret til det medbragte kød og drikke er sikret til denne aften. For at Anne kan have en chance for at beregne mængden af tilbehør, er det vigtigt at du tilmelder dig. TILMELDING til spisningen foregår hver gang i klubbens kalender på hjemmesiden.

Fredag den 29. april er sidste dag med svømning i Hollænderhallen for denne sæson. Vi starter igen til efteråret samme sted og samme tid. Marc fra roklubben har været til møde med hallen, og alt er klappet og klart til næste vinter. Det er derfor rigtig god tid til alle overvejelser om man skal melde sig som kantvagt til efteråret. Vi opfordrer selvfølgelig til at så mange som muligt tager denne lille livredderprøve. Det er ikke vanskeligt.

Årets begyndere starter på lørdag den 30. april med en introduktionsdag. Det bliver ikke bare snak og tørre vittigheder, der bliver også tid til den første tur på vandet. Måske i, men det vil tiden vise. Morten K og Kasper E vil tage godt vare på dem i de næste 6 uger sammen med Anette H. og andre gode hjælpere.

Klubbens både er nu lagt på de pladser i bådehuset de skal have i år, og er nummereret derefter. Når i registrerer jeg i rokort så se efter at det er det rigtige bådenummer i bliver registeret med. Hvis man starter med at registrere sit navn vælger systemet den båd man sidst har brugt, det kan give lidt forvirring.

Rigtig god sæson til alle med ønsket om mange kilometer.