Vente- Kontaktliste

Registrer dig på nedenstående link, og du vil høre fra Dragør Kajak Klub's træningsleder Axel Laursen. Tilmelding til begynderholdene 2024 er åbnet 12. december 2023.

KONTAKT MIG

Hvis du er erfaren kajakroer eller har IPP 2 certifikat til tur- eller kapkajak kan du kontakte Axel Laursen eller bestyrelsen med ønske om at blive medlem.

Sandkassen - Google Earth

Begynderkursus foråret 2024

I Dragør Kajak Klub undervises kun i turkajak, vi satser på motions- og kaproning. Klubben har 35 klubkajakker og 30 private tur- eller kapkajakker i de 2 bådehuse ved siden af klubhuset.

Dragør Kajak Klub underviser efter Dansk Kano- og Kajakforbunds IPP2 Turkajak kursusforløb. Axel Lauersen er koordinator for træningen i Dragør Kajak Klub. Den praktiske træning varetages af Morten Kisbæk, Kasper Edwards, Anette Henckel og Mikael Østergaard med periodevis hjælp fra andre erfarne medlemmer.

På begynderholdet får man en kyndig instruktion i kajakroningens "mysterier", herunder pagajteknik, roteknik, entring efter kæntring, lægge til bro, brink og bred. Du vil lære om kajaktyper, turroning, konkurrenceroning, sikkerhed og meget mere.

Hvordan afvikles kurset
Årets kursus begynder med en introduktionsaften den 18. april. kl. 19 - 21. Vi ser på klubbens faciliteter og orientere om indholdet i kurset. Vi gennemgår beklædning og det udstyr du bør anskaffe, så du kan være klar til kurset.
Kurset bliver afviklet i weekenden den 4. - 5. maj. I de efterfølgende 3 uger vil instruktørene arrangere fællesroning om torsdagene 9. maj, 16. maj og 23. maj, hvor deltagerne skal ro ca. 6 km. pr. uge ialt omkring 18 Km. I de næste 3 uger aftaler kursusdeltagerne selv hvornår de kan og vil ro, der behøver ikke at være en erfaren kajakroer tilstede. Kursusdeltagerne må dog ikke ro alene, der skal altid være mindst 2 roere sammen og de må kun ro i det lavvandede område vi kalder "Sandkassen". Efter roningen den 6. juni kl. 19.30 vil Claus Henriksen holde et oplæg om vejr og vind i Øresund, og hvad man skal være opmærksom på når man vil ud og ro. Afslutningen på kursusforløbet vil blive den 15. juni hvor der er en prøve og 600 meter svømning ud for Nordre Mole.

Når man har klaret disse ting, er man IPP2 certificeret/frigivet, og kan frit ro hvor man har lyst - under eget ansvar. Der bliver arrangeret fællestur til Mølleåen og Vallensbæk den 29. juni og 7. sept. alt efter vejret.

Noter disse datoer
18. april. kl. 19 - 21. Introduktionsaften.
4. - 5. maj. Kurset bliver afviklet.
Fællesroning i Sandkassen 9. maj, 16. maj og 23.  maj med instruktør.
Fællesroning i Sandkassen 30. maj,  6. juni og 13. juni deltagere aftaler selv.
Efter roningen Torsdag den 6. juni vil Claus Henriksen holde et oplæg om vejr og vind.
Afslutningen på kursusforløbet vil blive den 15. juni med prøve og svømning
Fællestur til Mølleåen og Vallensbæk den 29. juni og 7. sept. alt efter vejret.

Prisen for kurset er:
Kursusafgift:                900,00 kr.
Indmeldelsesgebyr:    250,00 kr.
Kontingent:                 1500,00 kr.
ialt                                2650,00 kr.

Kursusafgiften 900,00 kr. opkræves ved tilmeldingen til kurset som er bindende. Indtil 1 måned før introduktionsaftenen kan du fortryde, og få kursusafgiften tilbagebetalt. Herefter vil kursusafgiften ikke blive refunderet hvis man ikke vil eller kan starte på kurset. Indmeldelsesgebyr og kontingent ialt 1750,00 kr. opkræves inden kursusstart. Vi benytter MobilePay.

Dragør Kajak Klub råder over en stor kajakflåde med flere forskellige typer af tur- og kaproningskajakker til en og to personer. Får du lyst til at få din egen kajak, kan du have den liggende i bådskuret, hvis der er plads.

Du finder Dragør Kajak Klub i "Madsens Krog" ved den nordre mole i Dragør Havn.

Axel

Ungdomsroere
Ungdomsroningen har løbende optag og bliver varetaget af faste trænere som er Bent og Bubi. Vi mødes med de unge mandage kl. 16.30. Desuden vil der være træning hver lørdag kl. 09.00.

Hvis du vil starte, så kom ned i klubben mandag kl. 16.30 eller lørdag kl. 9.00. Man er velkommen til at prøve at ro med et par gange uden af melde sig ind. Hvis man vil ro mere skal man efterfølgende meldes ind.

IPP2
Erfarne roere og roere med IPP2 i kap- eller turkajak kan kontalte bestyrelsen eller træningslederen Axel Laursen for medlemskab.