Siden sidst

1. december 2020 16:48 , af Karsten Bundgaard

Vintertræning

Hver fredag svømmer vi i Hollænderhallen. Det er rigtig god motion, og der er plads til flere DKK’er i hallen. Vi kan komme ind med vores armbånd fra kl. 19.

Renovering weekend 1

Ved ro-sæsonens afslutning blev det annonceret at vi startede renoveringen af omklædningen i weekenden den 31. okt. - 1. nov. Et passende antal medlemmer mødte op, vi blev ikke "Corona for mange". Et hold arbejdede inden døre og et hold bar væk og fyldte trailer på trailer. Saunaen og væggene var seje, og det blev til meget affald. Udeholdet gjorde op at vi i løbet af weekenden kørte 15 læs til genbrugspladsen. (Riccos trailer er stor).

Fondsudvalget

Klubbens fondsudvald har haft gang i ansøgningerne. Midt i uge 46 kom der besked fra Veluxfonden at vi havde fået tildelt 40.000,00 kr. til projektet +60. Det var en meget glædelig nyhed som vil udmønte sig i et par nye stabile kajakker som f.eks. Viper 60 og nogle redningsveste i XL

Renovering weekend 2 og 3

Lørdag den 14. nov. gik et mindre hold igang med at forberede afløb til brusekabiner. Kloakmestren havde tegnet op på gulvet hvor de nye afløb skal være samt tegnet de steder der skulle hugges ud for nye afløbsrør. Det var meget tungt arbejde. Fliser og beton gjorde modstand, men det lykkedes at komme næsten i mål. Der måtte gøres noget mere og det blev i weekenden den 21. - 22. nov., hvor vi også skulle sætte op vådrumsgibs og ventilationsrør. Kim og Kim gik på med krum hals fra morgenstunden. Undertegnede kom lidt i 9, da var der allerede fuld gang i opsætning af dampspærren. Søren Levinsen afmonterede dør og ramme og satte den tilbage i huset så der er plads til et toilet i hjørnet. Både vindue og dør så sad ualmindeligt godt fast, men ud kom begge dele i hel stand. Rørene til ventilationssystemet blev passet til og sat op. De 2 lag gibs blev afsluttet søndag formiddag hvor så Kim, Claus H og Ricco kunne tage det tunge værktøj i brug og få udviddet renderne i gulvet så der blev plads til rør med lidt større diameter.

Kloakmesteren/VVS’er er nu i gang med at installere afløbsrørene til brusenicherne. Han skulle meget gerne blive færdig her i uge 49, så mureren kan komme til at støbe gulvet og karrene til brusenicherne. Planen er så at vi laver loft i weekenden den 12.-13. Dec 2020

Rengøring

Den ugentlige rengøring - støvsugning, gulvvask og aftørring af flader står Claus Palm for. Men i disse coronatider skal der også gøres noget på daglig basis. Vi henstiller derfor til medlemmerne at den sidste der forlader klubhuset foretager en aftørring af flader. Skriv dato og sæt din signatur på regøringslisten der hænger ved døren når du har sprittet af.

Når man bruger omklædningsrummet og romaskinen skal flader og maskine aftørres med sprit. Husk også at aftørre computeren når du registrere dine kilometer på ergometer eller i det våde element.

Julemåneden

Det første adventslys har været tændt, julen nærmer sig med raske skridt. Bestyrelsen ønsker alle medlemmer og deres famile en rigtig god jul.