Vi søger kantvagter

10. november 2019 18:36 , af Karsten Bundgaard

Lone (fra svømmehallen) melder snarest en ny dato ud til aflæggelse af prøve og så slår jeg den op her, samt giver datoen til roklubben, Pilen og dykkerklubben også. Det er nødvendigt at der er flere som bliver godkendt som kantvagter. Pt. er der kun tre fra vores klub og de andre klubber er nogenlunde præsenteret på samme niveau.

Der skal bruges en kantvagt pr. 15 svømmere i vandet, så som regel to kantvagter med den interesse der er nu. Det vil sige at os der er kantvagter ikke får ret meget tid i vandet plus, at det er meget sårbart hvis vi ikke er der en fredag. Det holder jo ikke i længden - så hvis du gerne vil svømme om fredagen, så blive kantvagt:) Kravene er ikke så store og vi kan bare øve det inden inden prøven. Der er endvidere den bonus at hvis vi er mange kantvagter, så behøver vi næppe at organisere det ret meget.

Imens du venter på datoen, så kan du øve dig i at svømme 200 m. og efterfølgende dykke to gange ned på bunden og hente en dukke op. Ligeledes skal man bl.a. også kunne bjerge en livløs person og alene få vedkommende op på kanten og med en smule optimisme kan det godt lade sig gøre. Genopfrisk gerne NATO-stillingen som nu forefindes i en opdateret version.  God fornøjelse. Vi ses på fredag:) Tine